dinsdag 5 mei 2009

Het einde: ding 23

Zo, eindelijk is de cursus klaar. Het valt de laatste tijd niet mee, om nog achter de computer met de cursus aan de slag te gaan. Iedereen heeft het volgens mij nu wel een beetje gehad, vooral als het mooi weer is.
Ik heb een hele hoop van deze cursus geleerd. Van een aantal dingen had ik weleens gehoord, maar wist ik niet wat het precies inhield. En van sommige dingen wist ik niet dat ze bestonden.
Ik weet nu in ieder geval wat er bedoeld wordt met RSS of podcasting. Of ik deze informatie ook allemaal kan onthouden, betwijfel ik. Deze site blijft toch, hoop ik, wel bestaan? Zodat ik zo nu en dan nog even kan terugblikken?
Wat mij echt verrast heeft zijn de weblogs. Echt leuk om te zien wat er allemaal opgezet wordt, ook dingen die niets met de cursus te maken heeft. En natuurlijk de reacties daarop.
Dingen zoals fotoaanpassen.nl en last.fm ga ik zeker zelf ook gebruiken.
Wat ik jammer vind, is dat er vele engelse site's als achtergrondinformatie aanbevolen wordt. Deze sloeg ik, als het een beetje kon, over. Ik heb de vertaalprogramma's wel gebruikt, maar dan krijg je soms van die vreemde zinnen. Kan ik er nog geen touw aan vastknopen.
Maar 23 dingen was voor mij heel leerzaam. Al ben ik blij dat ik nu klaar ben.

6 opmerkingen:

  1. Ja, je mag terecht op je lauweren gaan rusten! Zo te zien is de foto gemaakt toen je aan het oefenen was met uitrusten. Je moet toch eerst alles uitproberen voordat je het gaat doen, nietwaar? Goed voorbeeld doet overigens goed volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Die hangmat ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. No frou, jo lizze al sjoch ik wol.
    t Is fêst fertsjinne, jildt foar ús allegearre.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ding 24: Genieten van een welverdiende rustpauze.. Zo'n hangmat lijkt me ook wel wat.
    Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fan Herte Lokwinske mei it beheljen fan de einstreep.
    Moai dasto der in protte fan leart hast, dat wie ek it doel fan dizze kursus. En no mar lekker utrêste op dyn hangmatte.
    Groetnis en oan't moandei,
    Wiesje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Joukje, je hebt de laatste weken nog goed je best gedaan, super!wilma

    BeantwoordenVerwijderen